Z dniem 21 grudnia 2020 r. weszły w życie ważne zmiany dla użytkowników telefonów oraz Internetu w następującym zakresie:
Zawarcie umowy
- konsument i przedsiębiorca zawierają umowę na okres do 24 miesięcy
Rozwiązanie umowy
- bez konieczności wizyty w salonie operatora
- operator zawierający umowę w formie dokumentowej np. przez formularz, e-mail, sms jest zobowiązany do umożliwienia rozwiązania/wypowiedzenia umowy również w formie dokumentowej
- dostawca usług w terminie jednego dnia ma obowiązek poinformować konsumenta o trzymaniu przez niego rozwiązania/wypowiedzenia umowy
Zmiany w zakresie automatycznego przedłużania umowy
- nowe przepisy wprowadzają obowiązek poinformowania konsumenta o przedłużeniu umowy. Dostawca usług jest zobowiązany do poinformowania o przedłużeniu najkrócej 30 dni przed upływem na jaki umowa została zawarta
- jeśli pierwsza umowa została zawarta na czas określony, a po jej upływie umowa zostaje przekształcona na czas nieokreślony konsumentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem 30dniowego terminu wypowiedzenia
- dostawcy usług są zobowiązani m.in. do przedstawienia najkorzystniejszych oferowanych pakietów taryfowych
- dostawca raz w roku jest zobowiązany do przedstawienia najkorzystniejszych taryf
Zużycie danych
- narzędzie umożlwiające monitoring zużycia danych
- przekazanie o zużyciu danych w ramach wybranego przez konsumenta pakietu
Internet bez przerwy
- w przypadku zmiany dostawcy Internetu nowy dostawca jest zobowiązany do aktywowania podłączenia w terminie 1 dnia roboczego od kiedy umowa z poprzednim dostawcą przestała obowiązywać
- pierwotny dostawca jest zobowiązany do zapewnienia połączenia do terminu aktywacji usługi u nowego dostawcy