Struktura projektu „Moje pierwsze pieniądze”
I. Skąd się wzięły pieniądze? (Lekcje 1 -5)
- Kształtowanie świadomości różnych form pieniądza
- Rozumienie znaczenia pieniądza jako środka wymiany
- Umiejętność dodawania na przykładzie pieniędzy
- Poznanie genezy pieniądza
- Rozumienie wymiany barterowej
- Rozumienie roli, jaką w wymianie towarowej odgrywa pieniądz
- Rozumienie współczesnych form pieniądza
- Rozumienie funkcjonowania pieniądza towarowego
II. Jak działają pieniądze? (Lekcje 6 – 10)
- Rozumienie znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
- Kształtowanie nawyku oszczędzania i świadomego gospodarowania posiadanymi środkami
- Kształtowanie umiejętności planowania wydatków
- Kształtowanie wiedzy na temat tego, skąd współczesny człowiek bierze pieniądze
- Kształtowanie umiejętności arytmetycznych na podstawie pieniędzy
- Znajomość zależności między zarobkami, a pracą wykonywaną przez dorosłych
- Rozumienie różnicy między potrzebą i zachcianką
- Świadomość możliwych sposobów wykorzystania pieniędzy
- Uświadomienie znaczenia wyborów konsumenckich oraz emocji w odniesieniu do pieniędzy
III. Pieniądze są ważne! (Lekcje 11 – 15)
- Wdrażanie do świadomego gospodarowania pieniędzmi
- Uświadomienie działania mechanizmów reklamowych
- Kształtowanie świadomości możliwych sposobów wykorzystania pieniądza
- Kształtowanie świadomości konsekwencji wyborów związanych z finansowym funkcjonowaniem
- Uświadomienie znaczenia wyborów konsumenckich w skali lokalnej i globalnej
- Uświadomienie globalnych uwarunkowań praktyk konsumenckich
- Popularyzacja idei sprawiedliwego handlu
- Rozumienie problemów krajów ubogich