W jakich przypadkach mogę domagać się od przewoźnika odszkodowania lub zwrotu poniesionych kosztów za bilet
Jeśli lot został odwołany, pasażerowi przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletu lub zapewnienie przez przewoźnika innego połączenia do miejsca docelowego. W drugim przypadku jeżeli czas oczekiwania wyniesie 3 godziny, podróżującemu przysługuje prawo do bezpłatnych posiłków i napojów, dwóch rozmów telefonicznych i dwóch wiadomości przesłanych faksem lub e-mailem.
Gdy opóźnienie samolotu wyniesie co najmniej 3 godziny, podróżującemu przysługuje odszkodowanie. Jego wysokość jest uzależniona od długości trasy i może wynieść od 25 -600 euro.
W przypadku, gdy lot jest opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika (tj. mgła, obfite opady) pasażerowi nie przysługuje prawo do odszkodowania.
W sytuacji wystąpienia problemów z odmową wejścia na pokład, opóźnieniem czy odwołaniem lotu pasażer może skontaktować się z Komisją Ochrony Praw Pasażerów działającą przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Punkt Obsługi Klienta: ul. M. Flisa 2
02-247 Warszawa, tel. +48 22 520 72 00